Ylös
Onko myyjäsi tuottamattomissa töissä?

Onko myyjäsi tuottamattomissa töissä?

Asiakasta on aina vaikeampi tavoittaa omin avuin – miksi et palkkaisi osaajaa hoitamaan tätäkin hommaa?

Tiesitkö, että keskimääräinen b2b-myyjä yrittää vain 2 (kaksi!) kertaa tavoittaa uuden asiakkaan? (lähde: Sirius Decisions). Tai että 44% myyjistä luovuttaa ensimmäisen follow-up -soiton jälkeen? (lähde Scripted).

 

B2B-myyjän aikaa syö monenlaiset aikavarkaat

Myyjän työpöydälle on viime vuosina kiipinyt monta uutta asiaa ja moni niistä liittyy järjestelmiin.

On kenties uusi CRM-järjestelmä, uusi toiminnanohjausjärjestelmä, uusia digitaalisia tuotteita. Paljon sellaista muutosta ja työtä, joka vähentää laadukasta asiakastyöaikaa. Näin ollen monen myyjän perustyö jää tekemättä. Samaan aikaan asiakaskäyttäytyminen on muuttunut dramaattisesti. Tutkimusten mukaan vuonna 2007 asiakasta tavoiteltiin keskimäärin 3,68 kertaa, jotta hänet saatiin kiinni. Tänä päivänä vastaava luku on yli tuplaantunut kahdeksaan. (lähde: Telenet&Ovation Sales Group)

Onko järkevää pitää asiantuntijamyyjiäsi kiinni luurissa tai emailissa kun he voisivat olla kentällä, kartoittamassa asiakkaita, esittelemässä ratkaisuehdotusta – tekemässä kauppaa?

 

Tulokset puhuvat puolestaan

Olemme Tre Kronor Oy:ssä tehneet nyt puoli vuotta töitä myyntiorganisaatioille erinomaisin tuloksin. Meillä on mm. jatkuvia caseja, joissa olemme parhaimmillaan tuplanneet asiakastapaamisten hitraten ja mikä parasta, myös asiakkaamme keskikauppojen suuruus on lähes tuplaantunut.

Miten tämä on mahdollista?

Väitän, että koko tiimimme asenne on timanttia. Pyrimme tinkimättömästi laatuun emmekä anna periksi; Perehdymme toimeksiantoon syvällisesti, opettelemme tuotteen ja yrityksen kuin olisimme siellä töissä, astumatta kuitenkaan myyjän tontille. Emme halua pikavoittoja tai toimeksiantoja toimeksiantojen vuoksi: ymmärrämme, että pitkät, luottamukselliset asiakassuhteet tuovat molemminpuolista menestystä.

 

By the way, vaikka tutkimuslähteemme ovat ulkomailta, ei se arki ole Suomessa sen kummoisempi. Näin asiakkaammekin komppaavat.

 

Haluatko kuulla lisää?

Suomalaisen myyjän puolesta toivommekin, että vapautat myyjäsi oikeisiin, tuottaviin töihin. Kaikkea ei kannata tehdä itse. Käytämmehän jo luontevasti muitakin asiantuntijapalveluita avuksemme yritystoiminnassa.

Vauhditamme mielellämme myyntiprosessiasi laadukkailla asiakastapaamisilla tai asiakashankinnalla.

 

Sonja & Hanna-Kaisa

 

hkjasonja

 

 

 

Kategoriat: Blogi, Yleinen | Avainsanat: , , , , ,